Träna för hälsa

Träna för hälsans skull

träna för hälsa
träna för hälsa
träna för hälsa
träna för hälsa
träna för hälsa

När vi tränar så tränar vi för att må bra – för att ha hälsan. En aktiv livsstil med träning och en sund kost gör ditt nuvarande liv bättre samtidigt som du står bättre förberedd för framtiden.


Det är vetenskapligt bevisat att det är bra för hälsan att träna, att det gör dig starkare fysiskt, att du hanterar stress bättre och att du kan leva ett aktivare och rörligare liv i din ålderdom. Träna för hälsans skull.

VI RÖR OSS MINDRE OCH ÄTER MER

Idag sitter de flesta av oss stilla större delen av dagen framför en datorskärm eller annan maskin. Eftersom vi har ett stillasittande liv förbränner vi inte alls vår föda på samma sätt som våra kroppar är inställda på, samtidigt äter vi större mängder av socker och hel- samt halvfabrikat. Då vi inte rör på oss och inte förbränner så mycket på vår arbetsplats får vi helt enkelt göra det på annan tid och då genom att träna. 

TRÄNA FÖR HÄLSAN

Hur vi tränar är olika från individ till individ. Det viktigaste är ändå att det är något som du trivs med och som får dig att må bra. En del väljer att springa eller att cykla vilket då är i första hand konditions- och uthållighetsträning. Andra går till gymmet för att bli starkare och få större muskler, vilket de kan göra på egen hand med maskiner eller fria vikter, eller så går de på gruppträning tillsammans med andra och en ledare. Några andra promenerar med stavar eller går och simmar. Oavsett så är det viktigt att träna för hälsans skull. 

Vi väljer träningsform och träningsintensitet utifrån om vi är nybörjare eller elitidrottare. Vår ålder spelar också in och aspekter som sjukdomar och medicinering likaså. Men vilken situation man än befinner sig i i livet så är det viktigt för den självupplevda livskvaliteten att röra på sig.  

FRISKVÅRD

Friskvård, och därmed träna, är viktigt för många ur ett flertal aspekter. Det är viktigt för dig som individ vad det gäller att leva ett hälsosamt liv, med en starkare kropp och ett starkare psyke som bättre kan hantera dagens utmaningar. Du bör träna kontinuerligt för bästa resultat, gärna femton minuter varje dag hellre än två pass på två timmar.  

Försök att se positivt på sin träning. Att det är en lyx som du unnar dig själv och din kropp. Träna för livet, för livskvaliteten, varje dag. Varför inte passa på att skaffa dig nya rutiner? Att göra sundare val i vardagen som att välja renare mat, cykla till jobbet, ta trapporna istället för hissen och föröka låta bli att stressa. När du har fått ordning på dina nya vardagsrutiner kommer du att märka att det blir lättare att hålla en kontinuitet vad det gäller att träna också. 

TID

Tiden är begränsad för oss alla, och ingen av oss känner att vi har tillräckligt. Men – tid är något man tar sig, och handen på hjärtat, så kan vi nog alla investera femton av dagens dyrbara minuter på ett hälsosammare jag. 

Alla kan avvara en kvart om dagen. Alla har tid att träna en kvart om dagen. Med sund kost och högintensiv träning kan du få resultatet av en fastare och starkare kropp, och allt det genom att träna en kvart om dagen. Ibland kan det underlätta om man inte behöver ge sig av hemifrån för att få träningen gjord och då finns det olika hemträningslösningar på marknaden.

TRÄNA HEMMA

Det finns många fördelar med att träna hemma, du kan träna vad du vill, när du vill och i precis din egen takt. Du kan lätt avsätta en kvart om dagen minuter, mellan två andra göromål hemma, och verkligen få den där efterlängtade träningen gjord!

BODYWEIGHT

Bodyweight® är ett träningsredskap med vilket du använder din egen kroppsvikt som motstånd för att träna. 

Bodyweight® använder du enkelt hemma genom att fästa det i ett takfäste, eller tar med på resan och fäster i hotelldörren eller lika gärna runt en trädstam ute på promenaden.



 Själva redskapet består av två band med handtag.

Handtagen är i räfflat gummi för att förbättra greppet och tillåter dig att utföra övningarna stabilare. Banden direkt ovanför handtagen är böjda och har plats för händer och underarmar, vilket förbättrar rörlighet och motverkar risken för att banden ska skava på handleder och armar.



 Under handtagen finns två öglor där man placerar fötterna under vissa övningar. 

Fotöglorna är utformade så att fötterna ska ligga stadigt och minskar risken för att fötterna ska glida ur under en övning. 

Bodyweight® är enkel att ställa in till rätt längd genom de lås som finns på banden och längden på banden kan justeras med ett enkelt handgrepp mellan övningarna. 



Till redskapet medföljer en praktisk och snygg ryggsäck som gör att du enkelt kan förvara, och eller ta med, Bodyweight® var du vill. Bodyweight® tar väldigt liten plats och väger inte ens ett kilo!

GRATIS APP

Förutom att leverera produkter för en funktionell träning erbjuder vi även träningsprogram och övningar via vår app som du enkelt kan ladda ned från iTunes, antingen till iPhone, iPad eller iPod. Appen kan du hitta här >> .

Programmen är enkla att följa, och det finns pass för alla, enkla pass för den som inte har tränat tidigare och avancerade pass för de mer vältränade. Passen är framtagna för det ska finnas något för alla, allt för att undvika skador och få ett bättre träningsresultat med Bodyweight.